Foto: Stockholms Stadsmuseum

Foto: Stockholms Stadsmuseum

Så här handlar du

1. När du har sett ut en produkt du vill köpa klickar du på köp för att lägga produkten i Varukorgen. På samma sätt lägger du till ytterligare produkter i din varukorg.
2. Efter att du har lagt alla produkter du önskar köpa i varukorgen går du till kassan, vars länk du hittar högst upp till höger – Till kassan - på den aktuella sidan.
3. Välj önskat leveranssätt. Läs mer om våra olika leveranssätt.
4. Kontrollera att alla de produkter du önskar köpa finns med i din varukorg. Vill du ändra antal eller ta bort någon produkt kan du göra det i kassan. Vill du lägga till en produkt i din varukorg letar du upp den som vanligt och klickar på köp för att uppdatera varukorgen, och klickar dig sedan vidare till kassan igen.
5. Välj det betalningssätt du önskar använda. Läs mer om våra olika betalsätt.
6. Fyll i dina adress- och personuppgifter. Här kan du för vissa betalsätt enkelt låta hämta dina adressuppgifter från folkbokföringen, när du har fyllt i ditt personnummer, som då automatiskt förs in i formuläret. Du fyller även i den e-postadress och det telefonnummer (helst mobilnummer) du enklast nås på.
7. När alla uppgifter är rätt ifyllda och du säkerställt att du lagt i rätt produkter i varukorgen väljer du att bekräfta din order genom att klicka på Slutför.
8. När du bekräftar din order hanteras din betalning enligt villkoren för det betalningssätt du valt samt de leveranssätt som du önskar.
9. Du kommer att få en orderbekräftelse via e-post som bekräftar att vi har mottagit din order.
10. Du kommer även att få ett e-postmeddelande med en leveransbekräftelse i samband med att dina produkter lämnar vårt lager.

Kontakta oss gärna för mer information.

BETALSÄTT

KLARNA FAKTURA
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du har fått din beställning.

  • Få alltid din beställning innan du betalar
  • Betalningstid - alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning**

Betalningsvillkor
Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. I enlighet med avtalet med e-butiken debiteras en fakturaavgift om 0 kr.
En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 23,50 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.
När du väljer faktura övertar Klarna rätten att få betalt och din betalning av fakturan går därmed till Klarna.
Kreditprövning
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.
Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning
När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.
För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor. Här hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.
Personuppgiftshantering
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.
* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.
Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00-18.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.

Leveransvillkor

När du handlar hos oss ingår alltid moms i det angivna priset. Beställer du produkter för mer än 750 kr tillkommer ingen fraktkostnad inom Sverige. Notera att vi, förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige. Lägger du en order under 750 kr tillkommer en fraktkostnad på 75 kr.

Speditorer
Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Leveransbekräftelse
När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

Transportskador
Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar. För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Ångerrätt och garanti

Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp, är villkoret att varan kommer tillbaka i obruten förpackning och i gott skick. Du står själv för returfrakten. Observera att du alltid ska ta kontakt med oss innan du returnerar något. Ångrar du ditt köp skickar du varan till oss, väl förpackad tillsammans med orderbekräftelse eller faktura och anmärkning om öppet köp. Om du fått en felaktig eller fellevererad produkt så står Lisbeth Janson Frukt & Grönt AB för returkostnaden. Du skall omgående eller inom 10 dagar från det att du tagit emot varan kontakta oss på support@lisbethjanson.se så att vi kan rätta till felet. När vi fått och kontrollerat varan ersätter vi dig med varuvärdet. Om du har några frågor kring ångerrätt eller reklamation så kan du kontakta oss så svarar vi på dina frågor. Frågor via mail besvarar vi så snart vi kan på support@lisbethjanson.se. Det går även bra att ringa oss på vardagar mellan 10.00-16.00, 08-661 9000.



Reklamation
Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp, är villkoret att varan kommer tillbaka i obruten förpackning och i gott skick. Du står själv för returfrakten. Observera att du alltid ska ta kontakt med oss innan du returnerar något. Ångrar du ditt köp skickar du varan till oss, väl förpackad tillsammans med orderbekräftelse eller faktura och anmärkning om öppet köp. Om du fått en felaktig eller levererad fel produkt så står Lisbeth Janson Frukt & Grönt AB för returkostnaden. Du skall omgående eller inom 10 dagar från det att du tagit emot varan kontakta oss på support@lisbethjanson.se så att vi kan rätta till felet. När vi fått och kontrollerat varan ersätter vi dig med varuvärdet. Om du har några frågor kring ångerrätt eller reklamation så kan du kontakta oss så svarar vi på dina frågor. Ring oss på 08 661 90 00 mellan 08 – 16 på vardagar. Frågor via mail besvarar vi så snart vi kan på support@lisbethjanson.se.

Kontakta oss gärna för mer information.

 

Vi hanterar dina personuppgifter enligt PUL

När du gör din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och personnummer. Samtidigt godkänner du att vi sparar och använder dina personuppgifter för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. Vi dokumenterar dessutom viss kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, för att kunna ge dig bästa service och följa upp dina ärenden. Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att den ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst. Vi kommer aldrig att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.

Användning av cookie-filer
Denna webbplats använder "cookies" för att hjälpa dig att få en personligt anpassad webbupplevelse.
En cookie är en textfil som en webbserver lägger in på din hårddisk. Cookie-filer kan inte användas för att köra program eller leverera virus till din dator. En cookie är unikt tilldelad dig och kan endast läsas av en webbserver i den domän som utfärdade cookie-filen till dig. Ett av huvudsyftena med cookie-filer är att ange för webbservern att du har återvänt till en specifik webbsida, så att du kan få en personligt anpassad upplevelse när du besöker webbsidan igen. Du kan välja om du vill acceptera en cookie eller inte. De flesta webbläsare accepterar cookie-filer automatiskt, men det går vanligtvis att ändra inställningarna till att inte acceptera cookie-filer om Du föredrar det. Om du stänger av cookie-funktionen är det möjligt att du inte till fullo kan utnyttja de interaktiva funktionerna på denna webbplats eller de andra webbplatser som du besöker.

Anti-SPAM policy
Vi tar direkt avstånd från allt som har med spam, eller skräppost, att göra. Vi medverkar ej till att skicka SPAM, och skickar inte e-post från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet. Som kund till oss kan du få e-post rörande din order, betalning eller annan kommunikation du initierat, samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. Om du har valt att ta emot vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Vill du inte längre ta emot några nyhetsbrev kan du mejla oss. Skriv AVREGISTRERA i ämnesraden. Mejla till: support@lisbethjanson.se.

Lisbeth Janson Frukt & Grönt AB
Östermalms Saluhall
Östermalmstorg
114 46 Stockholm
+46 8 661 90 00
info@lisbethjanson.se
www.lisbethjanson.se

 

Mån–Tors 9:30–19:00
Lördag 9:30–17:00